تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 آبان 1394

در گفتگو با مشاور شهردار کرج جناب آقای محمد صفری مطرح شد:
 حساسیت های پدافند غیرعامل در شهرداری کرج تبیین شده است

همزمان با قرارگیری در هفته پدافند غیرعامل، محمد صفری؛ مشاور شهردار کرج در حوزه پدافند غیرعامل در گفتگویی کوتاه با پایگاه خبری مدیریت شهری، به بیان اقدامات و برنامه ریزی های انجام گرفته در این زمینه پرداخت.

اقدامات وفعالیت های پدافند غیر عامل شهرداری کرج از بدو شکل گیری تا کنون چه بوده است؟

 

راه اندازی تشکیلاتی با عنوان پدافند غیرعامل اقدام ساده ای نیست؛ با این همه در حال حاضر ما ادعا می کنیم که پدافند غیر عامل شهرداری کرج در چند ماهه گذشته راه اندازی شده و کوشیده شده است نحوه عملکرد به گونه ای باشد که گویی سالهاست شهرداری کرج دارای چنین حوزه است. همزمان با تهیه اتاق مستقل و تجهیز آن کمیته پدافند غیرعامل شهرداری را پایه ریزی کردیم که متشکل از معاونین خدمات شهری مناطق و نیز مدیران عامل سازمانهای شهرداری است. این کمیته تاکنون سه جلسه رسمی  برگزار کرده؛ همچنین در حین راه اندازی کمیته توانستیم ارتباط پدافند غیرعامل شهرداری را با سازمان پدافند غیرعامل کشور و وزارت کشور و نیز استانداری البرز برقرار نماییم. در عین حال اقدامات لازم برای آموزش و کادرسازی را دنبال نموده، چارت پیشنهادی برای ایجاد ساختار سازمانی پدافند غیرعامل شهرداری را تهیه کردیم. این چارت برای سازمان پدافند غیر عامل کشور ارسال شد و همزمان با اقدامات فوق فعالیت های تبلیغی جهت فرهنگ سازی  و افزایش مشارکت اجتماعی مرتبط صورت گرفته است.

 

چه فعالیت هایی در هفته پدافند غیرعامل توسط شما و کمیته مورد نظر انجام گرفته است؟

 

در تاریخ پنجم آبان ماه سال 82 فرمان تاریخی مقام معظم رهبری برای راه اندازی پدافند غیرعامل در کشور صادر شد و این روز به نام پدافند غیرعامل نامگذاری گردید. امسال از 4 الی 10 آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل تعیین شد و ما از این فرصت برای اجرای اقدامات فرهنگی، آموزشی و تبلیغی بهره بردیم که این اقدامات شامل برگزاری نشست ویژه کمیته اجرایی پدافند غیر عامل شهرداری، موظف نمودن مسئولین پدافند غیرعامل مناطق و سازمانها جهت انجام اقدامات فرهنگی، آموزشی و تبلیغی اعم از انتشار نشریه، نصب بنر و پوستر و ایجاد نمایشگاه کتاب در در ورودی شهرداریها و نظایر این بوده است.

 

همچنین اقدامات شاخصی همچون برگزاری همایش بزرگ با عنوان " پدافند غیر عامل ومدیریت یکپارچه شهری" با دعوت از سردار جلالی ومعاون امور شهری وکلانشهرهای سازمان ونیز دعوت از مدیرکل پدافند غیر عامل وزارت کشور، امام جمعه، نمایندگان مردم در مجلس، استاندار البرز، فرمانداران وفرماندهان سپاه ونیروی انتظامی انجام گرفت. این همایش تخصصی اولین همایش به این عنوان است که شهرداری کرج در این سطح انجام داده است. این نشان می دهد پتانسیل لازم در این زمینه در شهرداری کرج وجود دارد.

 

تهیه مقالات و انجام مصاحبه و انتشار مطالب مرتبط در رسانه ها و ارسال پیامک به شهروندان نیز از جمله فعالیت هایی بوده که در زمینه فرهنگ سازی و ایجاد حساسیت در شهروندان نسبت به موضوعات پدافند غیرعامل انجام گرفته است.

 

برای این اقدامات کدام دستگاه ها و بخش ها با شما همکاری داشته اند؟

 

لازم به یادآوری است مدیران روابط عمومی شهرداری، اداره کل آموزش، حراست، بازرسی، معاونین شهردار، مدیران مناطق و سازمانها بیشترین همکاری و کمک را جهت راه اندازی پدافند غیر عامل با این بخش صورت داده و ضروری است از همه این بخش ها قدردانی خود را اعلام کنیم.