تاریخ انتشار : دوشنبه 09 آذر 1394

محمد صفری- استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی

 

رئیس کمیته پدافند غیرعامل شهرداری کرج، به تشریح جایگاه پدافند غیرعامل پرداخت و گفت: پدافند غیرعامل در مقابله با تهدیداتی که منشاء انسانی دارد و توسط دشمن صورت می گیرد، ایفای نقش می کند.

 

 

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، پنجمین نشست کمیته پدافند غیرعامل شهرداری کرج در سالن کنفرانس سازمان عمران و نوسازی شهرداری برگزار شد و ضمن آن رئیس کمیته پدافند غیرعامل این دستگاه به بیان کارکردهای پدافند غیرعامل در حوزه شهری و تفاوت ماموریت های آن با مدیریت بحران پرداخت.

 


محمد صفری در این نشست اظهار داشت: حوزه پدافند غیرعامل در مقابله با تهدیداتی که منشاء انسانی دارد و توسط دشمن صورت می گیرد، ورود می کند. همچنین تهدیداتی که منشاء صنعتی دارد در این دسته قرار می گیرند.

 


وی بیان داشت: تهدیداتی چون جنگ، تروریسم، شورش و نیز تهدیدات میکروبی، شیمیایی، خرابکاری های صنعتی عمد یا غیرعمد نیز از مواردی است که پدافند غیرعامل را فعال کرده و باید برای این رخدادها از پیش اقدامات بازدارنده صورت داد.

 


صفری گفت: اقدامات پدافند غیرعامل کمک می کند در مقابل تهدیداتی که رشد طبیعی هم دارد، مقاوم شویم. در این زمینه فعالیت ها سبب کاهش آسیب های احتمالی و خسارات انسانی و مالی می شود.

 


وی، ضمن تاکید بر ضرورت کادرسازی و تشکیل یک تیم قوی و کاربردی در پی اجرای جلسات و هماهنگی هایی که به واسطه شکل گیری کمیته پدافند غیرعامل صورت خواهد گرفت، اقداماتی که در مناطق و سازمان های شهرداری کرج طی هفته پدافند غیرعامل انجام گرفته بود را مورد بررسی قرار داد و از تلاش مسئولان مربوطه در این زمینه تقدیر کرد.

 


این جلسه مصوباتی را نیز به همراه داشت که از جمله آنها آسیب شناسی از مراکز مهم حوزه های هر یک از مناطق و سازمان ها در زمینه پدافند غیرعامل و ارائه طرح های مرتبط در این خصوص، مطالعه در خصوص پروژه های مهم عمرانی و تهیه طرح های ایمن سازی در هر منطقه و سازمان، راه اندازی کتابخانه تخصصی پدافند غیرعامل در بخش های مختلف شهرداری کرج و نیز آسیب شناسی درباره ساختمان های متعلق به شهرداری.