تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393

محمد صفری- استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی

محمود احمدی نژاد در بخشی از نامه خود عنوان نموده است که: “خدا را شاهد می‌گیرم که این دعوت نه بر اساس یک حس شخصی، بلکه بر مبنای احساس تکلیف دینی و ملی صورت می‌گیرد”.

در شرائط کنونی کشور بهتر است “تکلیف دینی” مبتی بر  مصالح  ومنافع ملی از سوی  ولی امر مسلمین منتج گردد. تقویت فضای ارامش، همدلی و سکوت خداپسندانه  همان تکلیفی است که همواره  از توصیه های رهبری منتج می گردد.   ملت ایران یکبار آسیب های جبران ناپذیر مناظره های سال ۸۸ را از یاد نبرده و قلب رهبری معظم هنوز از آن ترمیم نگشته است!

آیا مسئولین که در غالب مصاحبه ها ی زمان تصدی خود، دولت های  اسبق  را با لعن و نفرین یاد می کردند سزاوار است برای کوچکترین نقد برآشفته شده ناله سردهند  و باز شمشیرها را از قلاف برون زده ، به بهانه  “تکلیف شرعی” کشور را در آستانه باز هم آشوب قرار دهند؟

طرح مناظره و اقدام نابخردانه برخی مسئولین، باز هم  خرسندی نتانیاهو را در برداشته است قطعا رژیم صهیونیستی از طریق عوامل  پنهان و دوستان جاهل، پروژه تقویت اختلافات درون حکومتی را دنبال نموده و رئیس جمهوری سابق ایران را تشویق به ماموریت ناخواسته  می نماید!

از دکتر محمود احمدی نژاد که بحق در دوران تصدی خود زحمات بیشمار و منحصر به فردی انجام داده تقاضا داریم آستانه تحمل خود را افزایش داده و تحت تاثیر عناصر وعوامل نتانیاهو و نیز برخی از دوستان جاهل خود  قرار نگیرند.  ۸ سال اختیار داشته اید همه ابزارهای قدرت را در خدمت سیاست های خود بکار بگیرید وبحق باید صبر داشته باشید  تا میدان  در اختیار  دیگر منتخبین مردم قرار گیرد.

از دولت تدبیر وامید انتظار حرکت با سرعت بسوی جلو تحت منویات رهبر انقلاب را  داشته و هرگونه توقف را به منزله فرصت سوزی قلمداد نموده و از نزاع های شخصی،حزبی وصنفی اجتناب نمایند.

باید در شرائط بغرنج کشور به مردم ومشکلات آن فکر نموده مناظره ها را به عوامل خود در فضاهای دانشگاهی واگذار نمایند. نخبگان سیاسی کشور بدانند که مناظره احمدی نژاد و روحانی بازی باخت –باخت خواهد بود.